onsdag 1. desember 2010

Min kjære kjære vakre engel Emil...

Det er en tung dag i dag, det er 1 år siden vår kjære kjære gutt Emil ble fødd, og meningen var at en skulle være verdens mest lykkeligste akkurat da..... Isteden ble det en bunnløs sorg, som eg har skrevt om før- fikk vi bare beholde prinsen vår i 3 dager, da ble alle maskiner slått av og lille vakre engelen vår sovnet stille inn i mamma og pappa sine armer på riksen.... En opplevelse eg ikkje unner noen å oppleve....
Har lyst til å ta med et dikt som eg har skrevet før her, men som eg synes er så utrulig vakkert, gråter like mye hver gang eg leser det... Det er de samme spørsmål som en stiller seg sjølv heile tida........

GRATULERER MED DAGEN ENGELEN MIN; MAMMA ELSKER DEG <3<3<3



Liten......


Ser du stjernene, liten, fra der hvor du er?

Ser du månen som speiles i vannet?

Ser du vi gråter? Vi har deg så kjær.

Vet du hvor dypt du er savnet?



Fryser du, liten, - eller har du det godt?

Sprer du tannløse smil over verden?

Er du redd, er du ensom, kanskje savner du oss?

Har du kjærlighet med deg på ferden?



Kjempet du, liten, før du reiste fra oss?

Fikk du med deg alt det du trengte?

Fikk du omsorg og lykke og kjærlighet nok?

Merker du hvordan vi lengter?



Kan du høre meg liten, Når tankene frem?

Kan du gi meg det svaret jeg trenger?

Er du omsvøpt i glede og varme og

fred i hvile på dunmyke senger?



Elskede unge, får vi treffes igjen?

Det er blitt så stille her hjemme.

Takk for den tiden vi hadde deg her,

for alt det vi aldri skal glemme.



Til Sigrid

av Magdalena Langset

3 kommentarer:

  1. Huff stakkars dere:( Skønner det er en vanskelig dag for deg og dine, men det er viktig å minnes de man har mistet!! Ord blir så fattige i slike sammenhenger, sender deg mange varme tanker!!:)

    Ta vare på deg selv og dine!!

    Klem Ea

    SvarSlett
  2. Hadde jeg hatt muligheten hadde jeg skrudd tiden tilbake, og latt de små gutta våre fått livet i gave... Livet er så urettferdig, så masse trist en må oppleve:( Håper dere har hatt en fin markering av lille Emil sin dag i dag. En stor og varm klem til deg fra meg!! Klem fra Veronika

    SvarSlett
  3. Gode og varme tanker sender eg til deg!
    Klem:)

    SvarSlett